Què és un quist sebaci i com tractar-lo?

El quist sebaci és molt comú, sobretot en adults. Són petits embalums no cancerosos sota la pell. Poden aparèixer en qualsevol part de la pell, però són més freqüents en el rostre, el coll i el tronc.

Creixen lentament i, sovint, són indolors, per la qual cosa rares vegades causen problemes o necessiten tractament. Si l’aspecte del quist molesta, és dolorós, es trenca o s’infecta, caldrà demanar cita amb el dermatòleg perquè l’extirpi.

Símptomes

Els signes i símptomes dels quists epidèrmics comprenen els següents:

• Un embalum petit i rodó sota la pell; en general, en el rostre, el coll o el tronc.
  • Un petit barb negre que tapona l’obertura central del quist.
  • Una substància espessa, de color groc i amb mala olor que, de vegades, drena del quist.
  • Enrogiment, inflamació i dolor lleuger al tacte a la zona, si el quist està inflamat o infectat.

Tractament

Els quists epidèrmics no són perillosos i no necessiten tractament tret que causin símptomes o mostrin signes d’inflamació (enrogiment o sensibilitat). Si això succeeix, el seu dermatòleg pot suggerir realitzar les cures des de casa, com col·locar un drap (comprimit) calent i humit sobre la zona per ajudar al fet que el quist dreni i sani.

Un quist pot requerir tractament addicional si es torna:

• Inflamat i inflat. El tractament serà injectar asteroides en el quist.
  • Inflat, sensible o gran. El dermatòleg pot drenar el quist o realitzar una cirurgia per extirpar-ho.
  • Infectat. És possible que li recepti antibiòtics, via oral.

Quan cal consultar al dermatòleg

La majoria dels quists epidèrmics no causa problemes ni necessiten tractament. Consulta al teu dermatòleg si el quist creix ràpidament, comença a doldre o s’infecta, o bé si es troba en un lloc que sempre està irritat.

Font: Mayo Clinic