Tipus de malalties de transmissió sexual (MTS)

Quines són les malalties de transmissió sexual més comunes?

Les malalties de transmissió sexual (MTS) són infeccions que afecten tant a homes com a dones i que es transmeten d’una persona a una altra a través del contacte sexual.

Quines són les MTS més comunes?

Clamídia

La clamídia és una malaltia de transmissió sexual comuna que es pot transmetre’s durant el contacte sexual vaginal, oral o anal amb la parella infectada.

Les dones poden contreure clamídia en el coll de l’úter, el recte o la gola i, els homes, en la uretra (l’interior del penis), el recte o la gola. Tot i que moltes persones no presenten símptomes, la clamídia pot causar febre, dolor abdominal i flux inusual del penis o la vagina.

Gonorrea

La gonorrea pot créixer ràpidament i multiplicar-se fàcilment a les àrees humides i tíbies de l’aparell reproductor. El bacteri que causa la gonorrea pot infectar el tracte genital, la boca o l’anus.

Igual que en la infecció per clamídia, les complicacions més comunes i greus de la gonorrea ocorren en les dones.

Herpes genital

L’herpes genital és una altra de les malalties de transmissió sexual causada pel virus de l’herpes simple (HVS per les seves sigles en anglès). Pot contagiar-se en tenir relacions sexuals vaginals, anals o orals amb algú que ho tingui.

Quan és simptomàtic, sol presentar-se com a butllofes o boqueres en els llavis (herpes labial o febril), però també pot infectar la regió genital a través del contacte oral-genital o genital-genital.

VIH/SIDA

VIH significa virus de la immunodeficiència adquirida. El VIH destrueix el sistema immunitari de l’organisme en matar les cèl·lules que combaten les infeccions.

Una prova de sang realitzada pel seu metge podrà determinar si té la infecció per VIH.

Virus del papil·loma humà (VPH)

Dels més de 40 tipus de HPV, tots ells poden infectar tant a homes com a dones. La capacitat de produir berrugues genitals, infectar una altra zona del cos, incloses la boca i la gola, i causar càncer de coll uterí, vulva, penis i boca, varia segons els tipus de HPV.

Sífilis

Les infeccions per sífilis es transmeten de persona a persona durant l’acte sexual vaginal, anal o oral. Infecta l’àrea genital, els llavis, la boca o l’anus i afecta tant als homes com a les dones.

El primer signe de sífilis és un xancre, una úlcera genital indolora que en general apareix en el penis o en la vagina o els seus voltants.

Recorda que és molt important l’ús correcte de preservatius de làtex, ja que redueix enormement, encara que no elimina, el risc d’adquirir i contagiar-se amb MTS.

Font: ¿Cuáles son algunos tipos de enfermedades o infecciones de transmisión sexual (STD/STI por sus siglas en inglés)?. (2018). Retrieved from https://www1.nichd.nih.gov/espanol/salud/temas/stds/informacion/Pages/tipos.aspx